مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 15:252023-05-31بين الملل

سفر «ایلان ماسک» به چین در میان رقابت چین و آمریکا بر سر هوش مصنوعی


چین با بازگشت «ایلان ماسک» به پکن در بحبوحه رونق هوش مصنوعی این کشور، عرضه مدل های زبانی بزرگ مبتنی بر هوش مصنوعی را تسریع کرده و به رقابت تنگاتنگ چین با آمریکا در صحنه جهانی هوش مصنوعی مشغول است.

- سفر ایلان ماسک به چین در میان رقابت چین و آمریکا بر سر هوش مصنوعی چین با بازگشت ایلان ماسک به پکن در بحبوحه رونق هوش مصنوعی این کشور، عرضه مدل های زبانی بزرگ مبتنی بر هوش مصنوعی را تسریع کرده و به رقابت تنگاتنگ چین با آمریکا در صحنه جهانی هوش مصنوعی مشغول است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گزارش های منتشر شده از موسسات پژوهشی دولتی چین نشان می دهند که سازمان های این کشور در سه سال گذشته، تلاش های خود را برای پیشبرد الگوریتم های هوش مصنوعی افزایش داده اند و 79 مدل زبانی بزرگ (LLM) را راه اندازی کرده اند.

براساس گزارشی که توسط موسسه های پژوهشی تحت نظر وزارت علوم و فناوری چین منتشر شده است، توسعه مدل های زبانی بزرگ که با حجم بزرگی از داده های متنی و با استفاده از روش های یادگیری عمیق آموزش می بینند، در سال 2020 وارد مرحله پرسرعت شد.

ظهور سریع مدل های زبانی بزرگ در چین سال 2020 با انتشار دو مدل زبانی بزرگ از سوی سازمان های چینی همراه بود اما این تعداد در آمریکا به 11 مدل می رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر «ایلان ماسک» به چین در میان رقابت چین و آمریکا بر سر هوش مصنوعی

سفر «ایلان ماسک» به چین در میان رقابت چین و آمریکا بر سر هوش مصنوعی