مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-05سياسي

امام خمینی؛ رهبری فراتر از یک جغرافیا و محبوبِ ماندگار میلیون ها افغانستانی


امام خمینی یکی از نادرترین چهره های جهان اسلام است که فراتر از مرزهای ایران اسلامی، در دل میلیون ها مسلمان دیگر نقاط جهان از جمله مردم مسلمان و مؤمن افغانستان به محبوبی ماندگار تبدیل شده است.

- 13.

طلاب و علمای دره صوف ترکستان افغانستان.

به عنوان گروه هایی از طلاب افغانستان هستند که حمید روحانی در جلد سوم کتاب نهضت امام خمینی از آن ها به عنوان حمایت کنندگان از سخنرانی تاریخی حضرت امام نام می برد.

استمرار همراهی با حضرت امام و انقلاب اسلامی در سال های بعد از پیروزی در کتاب اسناد انقلاب اسلامی ، شواهد و مستندانی نیز برای استمرار این حمایت در دهه پنجاه و در سال های پس از انقلاب اسلامی نیز آورده شده است.

از جمله، ایشان به بیانیه طلاب غیرایرانی (افغانستانی) در حمایت از انقلاب اسلامی اشاره کرده و متن بیانیه را به این شرح آورده است: باسمه تعالی در این لحظات حساس و سرنوشت ساز که تمام ملت ایران به پاخاسته اند از بزرگ و کوچک و از دانشگاهی تا کارگر از مراجع تا طلاب روشن و مسئول از دهقان تا کارمند از فرهنگی تا بازاری همه و همه در تحت رهبری مراجع عالیقدر بالاخص قائد بزرگ، زعیم عالیقدر حضرت آیت الله العظمی الامام خمینی(مدظله) به نهضت بزرگ و حیاتبخش اسلامی علیه استبداد داخلی و خارجی ادامه می دهند و در راه این قیام و انقلاب اصیل اسلامی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی؛ رهبری فراتر از یک جغرافیا و محبوبِ ماندگار میلیون ها افغانستانی

امام خمینی؛ رهبری فراتر از یک جغرافیا و محبوبِ ماندگار میلیون ها افغانستانی