مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-02اقتصادي

خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود، گفت: با خرید یا اجاره ساختمان روند احیا در دستور کار قرار می گیرد.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قابلیت های گردشگری گیلان باید به شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی بیانجامد.

وی با اشاره به بازدید از خانه تاریخی همدانی ها در بازار شهر رشت افزود: در این بازدیدها مقرر شد با صدور مجوزهای لازم نسبت به پاکسازی محیط و گیاه زدایی از بنا اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود، گفت: صدور تغییر کاربری بنا و معرفی سرمایه گذاران در قالب خرید یا اجاره به شرط مرمت بنا از جمله راهکارهای احیا و بازسازی ساختمان های تاریخی است.

جهانی ادامه داد: در صورت تمایل مالکان و صاحبان بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد با شناسایی و معرفی سرمایه گذاران علاقمند ضمن حفظ مواریث ارزشمند فرهنگی به کسب و کار و ایجاد اشتغال رونق بخشد.

وی با تقدیر از تمایل وراث ساختمان همدانی به حفظ و احیا بنای تاریخی افزود: با خرید یا اجاره ساختمان توسط سرمایه گذاران روند احیا، مرمت، بازسازی و بهره برداری این بنای تاریخی ارزشمند در دستور کار قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود

خانه همدانی ها در رشت مرمت و احیا می شود