مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-09سياسي

تمجید امام خمینی(س) در سیاحت از کتابخانه تربیت تبریز + سند


​هشتاد و پنج سال پیش حاج آقا روح الله جوان به همراه چند نفر از دوستانش از کتابخانه تربیت تبریز بازدید می کنند و طبق سندی که در این کتابخانه نگهداری می شود و امضای امام خمینی(ره) را دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تبریز در تاریخ پر فراز و نشیب روزگاران، گنجینه گرانقدری در علم و فرهنگ در سینه دارد که مایه فخر و مباهات مردم سرافراز ایران و آذربایجان بوده است که یکی از نمونه های آن از نظر تاریخ تأسیس و محتوای کتب مجموعه گران سنگ، به کتابخانه تربیت شهره بوده و در ردیف اولین ها جای گرفت.

کتابخانه تربیت اولین کتابخانه عمومی و دولتی ایران است که در سال 1300 به همت محمدعلی تربیت در شهر تبریز ایجاد شد.

این کتابخانه در ابتدا کتابخانه و قرائتخانه عمومی معارف نامیده می شد که بعدها به احترام بنیانگذار آن محمدعلی تربیت (1256-1318 ش)، کتابخانه تربیت نامگذاری شد.

دفتر یادبود کتابخانه تربیت در بخش مرجع کتابخانه تربیت نگهداری می شود که مزین به دستخط و یادداشت دانشمندان و بزرگانی است که در طول سالیان از این کتابخانه دیدن کرده اند.

اولین دستخط مربوط به سال 1314 است.

دستخط یادبود و امضای اندیشمندان، نویسندگان و پژوهشگرانی چون منوچهر مرتضوی، رییس پیشین دانشگاه تبریز، پژوهشگر و حافظ شناس؛ عبدالحسین زرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمجید امام خمینی(س) در سیاحت از کتابخانه تربیت تبریز + سند

تمجید امام خمینی(س) در سیاحت از کتابخانه تربیت تبریز + سند