مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:402023-06-19بين الملل

مترجمان عراقیِ همکار ارتش آمریکا همچنان منتظر روادید هستند


هزاران عراقی به رغم سالها همکاری با ارتش آمریکا و مشمول بودن در برنامه ‏های مهاجرتی ، سالهاست که به همراه خانواده در انتظار روادید آمریکا آواره کشورهای دیگر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رسانه های آمریکایی می گویند مترجمان عراقی که با ارتش آمریکا همکاری کنند هم اکنون برای پناهندگی در آمریکا با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

دراین باره آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: ر امر راشد ، مترجم عراقی که از زمان تهاجم آمریکا به عراق (2003) با ارتش آمریکا همکاری کرده و انبوهی از گواهینامه و مدارک ثابت کننده این همکاری را به همراه خود دارد، 6 سال پس از تقاضای مهاجرت به آمریکا و به رغم اینکه مشمول برنامه تسهیل مهاجرت مترجمان شفاهی همکار با آمریکا می شود، هنوز انتظار می‏ کشد.

راشد یکی از هزاران عراقی است که خطر کار کردن از نزدیک با آمریکایی ها را به جان خریده اند، و بعد از خروج یا شناسایی توسط مردم عراق به ناچار مجبور به فرار به آمریکا شده اند در گفت‏ وگو با اسوشیتدپرس ضمن ناامید کننده خواندن این برخورد آمریکایی‏ها خطاب به آنها گفت: شما نباید من و خانواده‏ ام را سال‏ها در انتظار و رنج کشیدن نگه دارید.

کوین براون که در طول دو دوره سفر خود به عراق با راشد کارکرد به آسوشیتدپرس گفت: بسیار نامیدکننده است که وقتی می ‏شنویم فردی که اینقدر نزدیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مترجمان عراقیِ همکار ارتش آمریکا همچنان منتظر روادید هستند

مترجمان عراقیِ همکار ارتش آمریکا همچنان منتظر روادید هستند