مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-07پزشكي

آنچه به عقب ماندگی ذهنی نوزادان دامن می زند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کم کاری تیرویید بدو تولد یکی از شایع ترین علل عقب ماندگی ذهنی در نوزادان بوده و تشخیص دیر هنگام موجبات عقب ماندگی ذهنی را فراهم خواهد کرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کم کاری تیرویید بدو تولد یکی از شایع ترین علل عقب ماندگی ذهنی در نوزادان بوده و تشخیص دیر هنگام موجبات عقب ماندگی ذهنی را فراهم خواهد کرد.

مجید شایسته در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان یکی از برنامه های مهم و موفق وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه این امر از سال 1384 در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت، افزود: تمام متولدین در شهر و روستا در سه تا پنج روز بعد از تولد از نظر ابتلا به تیرویید تحت غربالگری قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: سالانه به طور میانگین غربالگری 15 هزار نوزاد زنده از نظر تیرویید در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در خراسان جنوبی انجام می شود که از این تعداد بیش از 70 نوزاد مبتلا شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه نوزادان مبتلا در مراکز جامع خدمات سلامت مراقبت های لازم را دریافت می کنند، تصریح کرد: اکنون میزان پوشش غربالگری کم کاری تیرویید در خراسان جنوبی 99.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه به عقب ماندگی ذهنی نوزادان دامن می زند

آنچه به عقب ماندگی ذهنی نوزادان دامن می زند