مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 19:102023-06-10بين الملل

دوئل ایران و عربستان در قاره سیاه


شورای آتلانتیک در گزارشی از نفوذ روزافزون ایران در قاره سیاه نوشت: ایران به آفریقا به عنوان یک «میدان نبرد» نفوذ، قدرت و قلمرو علیه عربستان سعودی می نگرد و همچنین در پی مقابله با نفوذ غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا در آفریقاست.

- شورای آتلانتیک در گزارشی از نفوذ روزافزون ایران در قاره سیاه نوشت: ایران به آفریقا به عنوان یک میدان نبرد نفوذ، قدرت و قلمرو علیه عربستان سعودی می نگرد و همچنین در پی مقابله با نفوذ غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا در آفریقاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدیپلماسی ایرانی در ادامه این مطلب آمده است: در بحث بر سر رقابت قدرت های بزرگ در آفریقا، یک معادله نادیده گرفته می شود: ایران.

موضوعی که توسط دولت های اخیر ایالات متحده آمریکا نادیده گرفته شده است، نفوذ فزاینده ایران در قاره آفریقاست که نیاز به فرموله کردن رویکرد کارآمدی دارد که آزادی عمل ایران در این قاره را محدود کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دنیای اقتصاد نوشت: ایران به آفریقا به عنوان یک میدان نبرد نفوذ، قدرت و قلمرو علیه عربستان سعودی می نگرد و با عناصری همکاری می کند که مخالف استعمار و پیگیر یک مسیر مستقل تر خارج از نفوذ استعمارگران غربی هستند.

از این گذشته ایران در تلاش است تا شبکه جهانی سازمان های مذهبی و فرهنگی خود، از جمله دانشگاه ها و خیریه ها، را ایجاد کند ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوئل ایران و عربستان در قاره سیاه

دوئل ایران و عربستان در قاره سیاه