مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 14:302023-05-30سياسي

سی نماینده تهران در «انتخابات تناسبی مجلس» چگونه مشخص می شوند؟


به تازگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح قانون انتخابات مجلس، تصویب کردند تا در صورت تایید و اجرای این مصوبه، انتخابات حوزه انتخابیه تهران، - نظام مردم سالاری و تشکیل نهاد های تصمیم گیر بر اساس آرای مستقیم مردم، از مهمترین ویژگی های جمهوری اسلامی ایران است، اما برای برگزاری انتخابات و راه یافتن نمایندگانی از مردم به دستگاه قانونگذاری کشور پیشنهادهایی مطرح بود که پس از چهار دوره بررسی آن توسط نمایندگان ادوار گذشته، در نهایت نمایندگان مجلس یازدهم تکلیف آن را مشخص کردند.

با تصویب پیشنهاد الحاقی جعفر قادری در صحن علنی روز یکشنبه 7 خردادماه، سرانجام نظام انتخاباتی تناسبی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در صورت تایید از سوی شورای نگهبان، تهرانی ها در انتخابات مجلس دوازدهم نمایندگان خود را براساس الگوی نظام انتخابات تناسبی راهی بهارستان می کنند.

تناسبی شدن انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که سی کرسی دارد، راهکاری است برای اینکه مردم تهران با هر نگاه سیاسی و تخصصی بتوانند نماینده ای در قوه مقننه داشته باشند و صدای همه جریان ها در مجلس شنیده شود.

همان طور که در ادوار ششم تا یازدهم مجلس در این حوزه انتخابیه شاهد بودیم، هر دوره سی کرسی تهران به یک جریان اصلاح طلب یا اصولگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سی نماینده تهران در «انتخابات تناسبی مجلس» چگونه مشخص می شوند؟

سی نماینده تهران در «انتخابات تناسبی مجلس» چگونه مشخص می شوند؟