مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-21بين الملل

تلاش رهبران فرانسه و ایتالیا برای تقویت همکاری و رفع تنش ها


رییس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ایتالیا در دیدار خود در پاریس به دنبال پشت سر گذاشتن ماه ها تنش و نشان دادن این بودند که می توانند همکاری داشته باشند.

- رییس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ایتالیا در دیدار خود در پاریس به دنبال پشت سر گذاشتن ماه ها تنش و نشان دادن این بودند که می توانند همکاری داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، پا گذاشتن جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به کاخ الیزه با دعوت امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، نتیجه ماه ها تلاش دیپلماتیک برای کاهش تنش ها میان پاریس و رم بود.

ملونی در حال که در کنار ماکرون ایستاده بود، گفت: ایتالیا و فرانسه بازیگرانی نزدیک و کلیدی هستند که در اتحادیه اروپا نقشی محوری دارند.

آن ها درباره مسائلی مانند مهاجرت، اتحادیه اروپا و حمایت از اوکراین گفت وگو کردند.

به نقل از یک مقام فرانسوی، ماه ها تلاش برای این دیدار دوساعته میان ماکرون و ملونی انجام شده بود و این دو رهبر در نهایت به یکدیگر نزدیک تر شدند.

فرانسه و ایتالیا که به ترتیب دومین و سومین اقتصاد بزرگ اروپا هستند، مشکلات مشترک بسیاری دارند؛ اما از زمان روی کار آمدن ملونی در اواخر سال گذشته میلادی، دولت های این دو کشور دچار اختلاف بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش رهبران فرانسه و ایتالیا برای تقویت همکاری و رفع تنش ها

تلاش رهبران فرانسه و ایتالیا برای تقویت همکاری و رفع تنش ها