مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 09:102023-06-05اقتصادي

امکان حضور فعال مردم در تجارت نفت با اوراق سپرده کالایی نفت خام


عرضه نفت در بورس انرژی از طریق اوراق سپرده کالایی نفت خام، اقدامی مناسب برای تنوع بخشی به مبادی تجاری و حضور فعال مردم در تجارت نفت است و بخش خصوصی می تواند از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را داشته باشد.

- فرشاد جامع اصل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تنوع بخشی در مبادی فروش نفت اظهار کرد: اینکه باید در مشتری یابی متنوع عمل کنیم، شکی نیست و هر کشوری که دارنده منابع هیدروکربنی است و می تواند به بازار ارائه دهد طبیعتاً سعی می کند طیف مشتری های خود را پر رنگ تر و سبد مشتری ها را پر تعداد تر کند.

وی با بیان اینکه این امر مستلزم روابط دیپلماتیکی است که آن کشور با کشور های هدف داشته باشد ، گفت: تا زمانی که روابط و مناسبات سیاسی قوت پیدا نکند و با کشور های بیشتری ارتباط نگیریم، طبیعتاً ارتباطات تجاری نیز دچار مشکل خواهد شد.

جامع اصل ادامه داد: ما درحال حاضر پنجره صادراتی خود را به کشور های دیگر محدود کرده ایم و بسته شدن پنجره صادراتی به دلیل مناقشات سیاسی است که با کشور های مربوطه داریم، اگر مناقشات برطرف شود طبیعتاً تعاملات تجاری هم باز تر می شود و می توانیم مشتری های بیشتری پیدا کنیم و البته بخش خصوصی نمی تواند وارد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان حضور فعال مردم در تجارت نفت با اوراق سپرده کالایی نفت خام

امکان حضور فعال مردم در تجارت نفت با اوراق سپرده کالایی نفت خام