مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-04سياسي

نقش و جایگاه زنان از دیدگاه امام خمینی به نقل اعتمادالعلما


کارشناس و استاد دانشگاه یزد با بیان این که امام خمینی ره زنان را مربیان جامعه دانستند، گفت: زن از دیدگاه امام خمینی عزت و احترام خاصی دارد و ایشان معتقد بودند زنان مربیان جامعه هستند و از دامن زن مردان بزرگ متولد می شوند.

- ناهید اعتمادالعلما، استاد دانشگاه یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به جایگاه زنان از دیدگاه امام خمینی ره، اظهار کرد: زن به عنوان مظهر جمال الهی در تفکر امام خمینی ره با مفاهیم ارزشی مانند آزادی، عفت، کرامت و شجاعت است که در تعیین سرنوشت خود و جامعه بسیار مفید است.

وی در زمینه حضور زن در زمان پهلوی نیز افزود: زنان در زمان پهلوی از حداقل حقوق اجتماعی و سیاسی محروم بودند ولی با آمدن انقلاب نوری عمیق در قلب های زنان درخشید که توانستند در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال داشته باشند.

این استاد دانشگاه یزد گفت: امام خمینی زنان را صاحب توانایی ها و استعدادهای فراوان در زمینه فرهنگ و اجتماع میداند که اگر به خوبی شناسایی و به کار گرفته شود تاثیر بسزایی در تحولات جامعه از خود به جای خواهد گذاشت و به تبعه آن ؛ کشور را آباد می کند و زن می تواند مبدا همه سعادتها باشد.

اعتمادالعلما با اشاره به دیدگاه امام خمینی نسبت به حضور و حقوق زنان در جامعه تصریح کرد: در برهه ای از زمان که گروهی از افراد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش و جایگاه زنان از دیدگاه امام خمینی به نقل اعتمادالعلما

نقش و جایگاه زنان از دیدگاه امام خمینی به نقل اعتمادالعلما