مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-07اقتصادي

آتش 35 هزار هکتار از جنگل های فارس را از بین برد


آتش سوزی در اراضی جنگلی و ملی استان فارس طی دو سال گذشته بیش از 35 هزار هکتار از این اراضی را در سایه نبود وسائل اطفای حریق از بین برد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، علیرضا پرنیان: استان فارس سالیان متعددی است که از نبود تجهیزات اطفای حریق در عذاب است و هر ساله علاوه بر اراضی جنگلی و ملی، آتش سوزی در مناطق شهری و روستایی نیز تلفات مالی زیادی به همراه دارد.

با نگاهی به استان در خواهیم یافت که بیش از 12 میلیون هکتار اراضی جنگلی و ملی در فارس وجود داشته و کثرت در رویشگاه های طبیعی و افزایش بارش باران طی سال زراعی پیش رو موجب شده تا خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل های فارس بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد.

کمبود تجهیزات اطفای حریق موضوعی است که سالیان متمادی فارس با آن دست و پنجه نرم می کند و هر زمان که حریقی در این استان روی داده تمام نگاه ها به کمبود این تجهیزات معطوف شده است.

کمبود تجهیزات اطفای حریق موضوعی است که سالیان متمادی فارس با آن دست و پنجه نرم می کند و هر زمان که حریقی در این استان روی داده تمام نگاه ها به کمبود این تجهیزات معطوف شده است آتش در جنگل های فارس اگر روی دهد به صورت پی در پی و پشت سر هم اتفاق می افتد، به گونه ای که در برخی موارد نیروهای خسته از مهار آتش، با خستگی به منطقه جدید برایِ مهار آتشِ جدید پا می گذارند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش 35 هزار هکتار از جنگل های فارس را از بین برد

آتش 35 هزار هکتار از جنگل های فارس را از بین برد