مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 21:502023-06-12سياسي

ارسال 4 پرونده صنایع دستی برای ثبت جهانی/گلیم عنبران جهانی می شود


معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: چهار پرونده صنایع دستی برای ثبت جهانی به شورای جهانی صنایع دستی ارسال شده و در نوبت بررسی نهایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم جلالی عصر دوشنبه در جشن ملی گلیم در عنبران اظهار کرد: هیچکس نمی تواند ظرفیت های بی بدیل استان اردبیل را در حوزه صنایع دستی انکار کند و این استان الهام بخش نقش ها، طرح ها و تکنیک های متنوع در هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: نمودی از این صنایع دستی و هنرهای سنتی را می توان در گنبدها و مقبره های آثار به جای مانده از تاریخ کهن مشاهده کرد که در هنر سایر حوزه ها نیز تجلی پیدا کرده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از پارچه گرفته تا شیشه، چرم و چوب ظرفیت خوبی در حوزه تهیه و تدارک مواد اولیه فراهم آمده و قطعاً در این حوزه نباید به ادبیات توصیفی اکتفا کرد بلکه با گذر از توصیفات زیبا باید این ظرفیت ها را به یک سرمایه ارزشمند تبدیل کرد.

جلالی افزود: اتصال ظرفیت های صنایع دستی به ادبیات توسعه و رونق اقتصادی در سال مهار تورم و رشد تولید هدف اصلی است و ما باید در این حوزه به ایجاد اشتغال و توانمندسازی هنرمندان در قالب کارگاه ها و گروه های کاری دقت و توجهی بیشتری داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال 4 پرونده صنایع دستی برای ثبت جهانی/گلیم عنبران جهانی می شود

ارسال 4 پرونده صنایع دستی برای ثبت جهانی/گلیم عنبران جهانی می شود