مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-16بين الملل

ابراز نگرانی روسیه نسبت به اوضاع امنیتی افغانستان


نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه ای بیان کرد، وضعیت امنیتی در افغانستان هنوز به حالت عادی برنگشته و به اتباع روس توصیه می شود با توجه به این مورد همچنان از سفر به این کشور خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت:  ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با یک رسانه روسی تاکید کرد، وضعیت امنیتی در افغانستان هنوز به حالت عادی برنگشته است.

با این حال ما بازگشایی سرکنسولگری کشورمان در شهر مزارشریف افغانستان را ضروری دانستیم.

باید بگویم برنامه ریزی های فنی برای از سرگیری فعالیت این سرکنسولگری همچنان ادامه دارد و در صورت صدور روادید فعالیت کامل آن از سر گرفته می شود اما سرکنسولگری روسیه در افغانستان تاکنون هنوز در مرحله صدور ویزا قرار ندارد.

هر چند انتصاب کارمندان تکمیل شده اما امور فنی همچون برنامه های تضمین امنیت این هیات امور خارجه ما همچنان در دست اجرا هستند.

این مقام روس خاطرنشان کرد: به اتباع روسی که به هر دلیل مایل به سفر به افغانستان هستند همچون قبل توصیه می شود که از انجام این سفر خودداری کنند.

وضعیت امنیتی در این کشور همچنان متشنج بوده و گروه های تروریستی مختلفی هستند که همچنان با رژیم حاکم در این کشور درگیری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی روسیه نسبت به اوضاع امنیتی افغانستان

ابراز نگرانی روسیه نسبت به اوضاع امنیتی افغانستان