مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:122023-05-30سياسي

آیت الله ناصری: صیانت از عقاید مردم مهمترین وظیفه حوزه علمیه است


امام جمعه یزد با بیان این که ناآگاهی از دین نقط نفوذ دشمنان به عقاید مردم است، گفت: وظیفه حوزه های علمیه، صیانت از عقاید مردم و تبیین مسائل مرتبط به آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در جریان دیدار جمعی از مسئولین و طلاب حوزه علمیه خواهران دارالعباده با اشاره به اهمیت مسئله امامت اظهار کرد: در زمینه اعتقاد قلبی به مسئله امامت و باور به این مفهوم نیاز است اقدامات بیشتری انجام شود، زیرا اگر این اعتقاد بر اساس مبانی و استدلال های علمی باشد اعتقاد قلبی محکمتر و قوی تر می شود.

وی افزود: انسان باید خود با استدلال به باور برسد و صرفا به تقلید نپردازد، زیرا همین باورپذیری از استدلال خود باعث تقویت ایمان می شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت دین شناسی گفت: زمانی که پذیرش دین بدون استدلال و صرفا تقلیدی باشد، کم اطلاعی ما در زمینه دین زمینه ای را به وجود می آورد که دشمن بتواند از طریق آن به افکار و اعتقادات مردم نفوذ کند.

آیت الله ناصری مهمترین وظیفه حوزه های علمیه را صیانت از عقاید مردم و تبیین مسائل مرتبط به آن دانست و بیان کرد: اگر در اعتقادات ما خدشه ای وارد شود و نتوانیم پاسخگو باشیم، سست عنصر تلقی می شویم و گرایش های باطل جای گرایش های حق را می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله ناصری: صیانت از عقاید مردم مهمترین وظیفه حوزه علمیه است

آیت الله ناصری: صیانت از عقاید مردم مهمترین وظیفه حوزه علمیه است