مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 13:402023-06-06پزشكي

استفاده رایگان از سلول های بنیادی خون ساز غیر خویشاوند


معاون فنی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیش از 80 سال است که پیوند سلول های بنیادی خونساز برای درمان بیماران مبتلا به بدخیمی های خونی، اختلالات متابولیکی و نقایص انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبادلله سالک مقدم افزود: پیوند سلول های بنیادی از گیرنده با سازگاری بافتی (HLA) مشابه ارجح است و معمولاً اولین انتخاب، خواهر و برادر بیمار هستند.

در صورت نبود اهداکننده خویشاوند، اهداکننده غیرخویشاوند در لیست اهدا قرار می گیرد.

وی گفت: حدود 70 درصد از بیماران نیازمند دریافت سلول های بنیادی خون ساز, فاقد خویشاوند مناسب از نظر آنتی ژن های سازگاری بافتی هستند.

به این منظور مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی غیر خویشاوند سازمان انتقال خون با نام اختصاری سپاس از اهداکنندگان غیر خویشاوند که سابقه اهدای خون داشته باشند، پذیره نویسی می کند.

سالک تأکید کرد: مراکز کشورهای مختلف به یکدیگر پیوسته و گروه ها و مجامع جهانی و بین المللی را به منظور تسهیل یافتن اهداکننده مناسب و ارتقای نتایج پیوند از غیر خویشاوند تشکیل داده اند و سلول های بنیادی را حتی در سطح بین المللی برای بیماران کشورهای عضو به اشتراک می گذارند.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران افزود: مأموریت ایجاد بانک اطلاعات سلول های بنیادی خون ساز و خون بند ناف ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده رایگان از سلول های بنیادی خون ساز غیر خویشاوند

استفاده رایگان از سلول های بنیادی خون ساز غیر خویشاوند