مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-11سياسي

وضعیت بسیار نامطلوب پایان نامه ها و رساله ها به لحاظ رعایت علمی و حقوق مالکیت فکری


در گزارش نظارتی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که به تازگی منتشر شده، اعلام شده است که سهم پارساهای غیرقابل پذیرش یا پایان نامه ها و رساله هایی که بیش از 30 درصد با سایر آثار علمی مشابهت دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش نظارتی مجلس بر اجرای قوانین، یک گزارش نظارتی در مورد قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و عملکرد دستگاه های اصلی حوزه آموزش عالی در اجرای این قانون منتشر کرده است.

در دو گزارش تفصیلی به بررسی این گزارش نظارتی در دو بخش میزان رعایت این قانون توسط وزارتخانه ها، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و نقش این قانون در میزان تخلفات علمی پرداختیم.

در بخش اول این گزارش میزان رعایت تبصره های مختلف این قانون توسط دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی زیر نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در این گزارش عنوان شده که بیشتر از 90 درصد آثار علمی خرید و فروش شده مذکور مربوط به دانشگاه های غیر دولتی بوده است.

این گزارش، عملکرد دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم را در عضویت و ثبت پیشنهاده ها، رساله ها و پایان نامه های دانشجویی در سامانه ایرانداک با عملکرد مطلوب ارزیابی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بسیار نامطلوب پایان نامه ها و رساله ها به لحاظ رعایت علمی و حقوق مالکیت فکری

وضعیت بسیار نامطلوب پایان نامه ها و رساله ها به لحاظ رعایت علمی و حقوق مالکیت فکری