مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 12:002023-05-29سياسي

بررسی عناصر روایت در قرآن


روایت، شامل عناصر متعددی مانند زمان و مکان و شخصیت پردازی است که روایات قرآنی به دلیل نمادین بودن، بر دو عنصر زمان و مکانِ مشخص تأکید نکرده اند؛ - ایسنا/اصفهان روایت، شامل عناصر متعددی مانند زمان و مکان و شخصیت پردازی است که روایات قرآنی به دلیل نمادین بودن، بر دو عنصر زمان و مکانِ مشخص تأکید نکرده اند؛ اما شخصیت پردازی ها در قرآن به صورت موجز و دقیق انجام شده و میزانسن هایی فارغ از زمان و مکان را تشکیل می دهد که الگوی تمام تاریخ است.

دومین جلسه هم اندیشی نشست های ماهانه قرآن به مثابه متن ادبی، یکشنبه (7خردادماه) به میزبانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و با حضور امیر احمدنژاد، عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان برگزار شد و عناصر روایی همچون زمان، مکان و شخصیت پردازی در قرآن موردبررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه محمدرضا رهبری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: برای شروع بحث باید بر این سؤال تمرکز کرد که روایت چیست و روایت هایی که در قرآن وجود دارد چه تعریفی دارند؟ پیشینه این بحث اگرچه در قصه های قرآنی است، اما از منظر روایت شناسی کمتر به قرآن نگاه شده و دستاوردهای ادبی و روایت در قرآن و متون مقدس کمتر مورد توجه قرار گرفته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی عناصر روایت در قرآن

بررسی عناصر روایت در قرآن