مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-12اقتصادي

مطلوبیت ذخیره خونی فارس/زیرساخت های انتقال خون متناسب با نیاز فارس نیست


در حال حاضر ذخیره فرآورده های خونی در فارس مطلوب بوده و وضعیت در این زمینه آبی است اما در عین حال در گروه خونی O منفی نیازمند مراجعه مردم هستیم.

- ایسنا/فارس مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در حال حاضر ذخیره فرآورده های خونی در فارس مطلوب بوده و وضعیت در این زمینه آبی است اما در عین حال در گروه خونی O منفی نیازمند مراجعه مردم هستیم.

مجید اکبرزاده دوشنبه 22 خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت 24 خردادماه، روز جهانی اهدا کنندگان خون برگزار شد، بیان کرد: این روز به پاسداشت اندیشه والای شهروندان در امر اهدای خون و کمک به همنوعان نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر صنعت خون بوده و در خاورمیانه اول است، گفت: 100 درصد نیاز خونی ایران، به صورت داوطلبانه تامین و اهدای خون به صورت داوطلبانه، موجب تضمین کیفیت خون و فراورده های خونی می شود.

اکبرزاده با بیان اینکه در 96 درصد کشورهای تحت پوشش سازمان بهداشت جهانی داوطلبان نیاز خوبی را تامین می کنند، گفت: پایگاه انتقال خون فارس از سال 56 به عنوان پایگاه دوم انتقال خون در کشور فعالیت خود را ساختمان مرحوم دکتر حق شناس در جوار بیمارستان نمازی آغاز کرد.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه در زمان جنگ نیز 50 درصد اهدا کنندگان خون بانوان بودند اما اکنون این میزان به 5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطلوبیت ذخیره خونی فارس/زیرساخت های انتقال خون متناسب با نیاز فارس نیست

مطلوبیت ذخیره خونی فارس/زیرساخت های انتقال خون متناسب با نیاز فارس نیست