مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-21بين الملل

مرزهای کردستان در گیرودار ناهماهنگی ادارات


مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه ظرفیت ویژه ای برای کردستان و کشور هستند و به نوعی دروازه توسعه کردستان و غرب کشور محسوب می شوند اما بعد از چند سال فعالیت رسمی، - خبرگزاری فارس استان کردستان؛ توسعه و گسترش امکانات و منابع در شهرستان های مرزی نقش مهی در تقویت همکاری های بین مرزی با کشورهای همسایه دارد و از سوی دیگر آهنگ توسعه ملی را تسریع می بخشد.

مرز بین کشورها بیش از آنکه تنش آفرین و نگرانی های را به وجود آورد، ظرفیت فرصت آفرینی و خاصه فرصت های تجاری و بازرگانی و مبادله سودمند کالا و مسافر است.

کردستان با 230 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق یکی از استان های مرزی کشور محسوب می شود، بیش از 15 سال است دارای مرز رسمی باشماق مریوان و نیز بازارچه هایی برای مبادلات مرزی است.

مرز باشماق یکی از مرزهای موفق به لحاظ مثبت بودن تراز تجاری در ترانزیت کالا است، ظرفیتی که می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و افزایش درآمد برای مردم کردستان داشته باشد.

این مرز نه تنها دروازه توسعه کردستان بلکه می توان از آن به عنوان دروازه توسعه غرب کشور نام برد، این مرز که به عنوان بازارچه مرزی و منطقه پیله وری بود در سال 86 با تصویب هیأت وزیران به عنوان مرز رسمی و بین المللی اعلام شد که بعد از آن توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزهای کردستان در گیرودار ناهماهنگی ادارات

مرزهای کردستان در گیرودار ناهماهنگی ادارات