مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 02:052023-06-16اقتصادي

لرستان به وقت گل و گلاب؛ ظرفیتی برای اشتغال و درآمد


خرداد ماه که فرا می رسد عطر گل و گلاب در گلستان های لرستان و به خصوص شهرستان الیگودرز می پیچد، ظرفیتی که در حوزه اشتغال و درآمد می تواند مورد توجه جدی قرار بگیرد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: با فرا رسیدن خرداد ماه، عطر گل و گلاب در مزارع لرستان می پیچید، شرایط ویژه اقلیمی و آبی و خاکی، این استان را برای تولید گل محمدی مستعد کرده به طوری که هفت شهرستان لرستان ظرفیت تولید این گل را دارند.

پیچیدن عطر گل محمدی در گلستان های لرستان برای گل دهی گل محمدی دمای بین 20 تا 21 درجه سانتی گراد نیاز بوده که این دما در فصل گل دهی و برداشت گل محمدی لرستان به خوبی تأمین می شود و همین عامل باعث می شود که گل محمدی در گلستان های سطح استان لرستان از نظر رنگ، اسانس، میزان مواد معطره و موثره از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار باشد.

مقاومت در برابر خشکی، اشتغال بالا، هزینه کم و بازدهی بالا و پرورش در اراضی کم بازده، گل محمدی را در لرستان اقتصادی کرده است، این گل نیاز کودی و آبی بسیار کمی دارد و هر هکتار می تواند زمینه اشتغال 21 نفر در استان را فراهم کند.

برداشت 170 تن گل محمدی در بروجرد جواد گودرزی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به برداشت گل محمدی در شهرستان بروجرد، اظهار داشت: متوسط برداشت گل محمدی در این شهرستان در هر هکتار 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان به وقت گل و گلاب؛ ظرفیتی برای اشتغال و درآمد

لرستان به وقت گل و گلاب؛ ظرفیتی برای اشتغال و درآمد