مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 14:002023-06-06اجتماعي

8 هزار هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت جوانه خوار بلوط است


مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال عرصه های جنگلی آفت زده جوانه خوار بلوط این استان هشت هزار هکتار است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال عرصه های جنگلی آفت زده جوانه خوار بلوط این استان هشت هزار هکتار است.

سعید جاویدبخت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه آفت جوانه خوار بلوط و آفت برگ خوار بلوط افزود: آفت جوانه خوار بیشتر جنگل های مناطق سردسیری را درگیر می کرد که در سال گذشته 33 هزار هکتار از جنگل های استان درگیر این آفت شد.

وی اظهارکرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته بارش های خوب و کاهش دما تاثیر مثبتی بر این آفت داشته و امسال عرصه های جنگلی آفت زده جوانه خوار بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد هشت هزار هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آفتی به نام ملخ پا کوتاه در مزارع مناطق لوداب ایجاد شده که عمدتا برای جنگل های بلوط مشکلی ایجاد نمی کنند و تاثیرگذاری آن بر روی مزارع کشاورزی و علوفه های سطحی است که از طریق جهاد کشاورزی اقدامانی در حال انجام است.

جاویدبخت تصریح کرد: در تمام عرصه های استان برنامه ریزی لازم صورت گرفته و کارشناسان گیاه پزشکی فعال شدند و دلیل اینکه سطح آفت کاهش پیدا کرده به دلیل پایش خوب صورت گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 هزار هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت جوانه خوار بلوط است

8 هزار هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت جوانه خوار بلوط است