مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 20:172023-06-04سياسي

امام راحل توجه ویژه ای به جایگاه تربیتی و اجتماعی بانوان داشت


عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) معتقد بود فضای عملکردی و کنشگری زنان فقط به نقش تربیتی منحصر نمی شود بلکه زنان با حفظ حریم اجتماعی و رعایت عفت عمومی می توانند حضور و نقش موثری در فرایندهای مختلف اجتماعی ایفا کنند.

- حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به جایگاه زن در اندیشه حضرت امام به لحاظ نظری و عملی اظهار کرد: در اندیشه نظری امام راحل برای زن دو جایگاه متصور بود؛ نخست جایگاه تربیتی زن و نقشی که زن می تواند در درون نهاد خانواده برای ساختن خانواده مستحکم و منسجم ایفا کند و در یک نگاهی کلان تر، در نگاه امام مفهوم تربیت و نقش تربیتی زن با نگاه به جامعه است که فرمود: مردان بزرگ از دامن تربیتی زنان رشد و پرورش پیدا می کنند.

وی افزود: وقتی امام از جایگاه تربیتی زن در خانواده صحبت می کند جایگاه زن را محدود و منحصر به فضای خانواده نمی داند بلکه آن را در امتداد نقش اجتماعی ذکر می کند که زن می تواند در جامعه نقش خود را ایفا کند.

در واقع نقش تربیتی زن در خانواده امتداد به فضای اجتماعی است که بر اثر تربیت، مردان و انسان های بزرگ رشد می کنند و می توانند با اثرگذاری خود تاریخ را بسازند و تاریخ را متحول کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام راحل توجه ویژه ای به جایگاه تربیتی و اجتماعی بانوان داشت

امام راحل توجه ویژه ای به جایگاه تربیتی و اجتماعی بانوان داشت