مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-21بين الملل

نمی توان برای سفر بلینکن به چین هدفی فراتر از کنترل تنش در نظر گرفت


انتظارات از  سفر وزیر خارجه آمریکا به چین بسیار حداقلی است و نمی توان بیشتر از  کنترل و مدیریت تنش میان پکن و واشنگتن از این سفر انتظار دیگری مانند حل مسئله تایوان یا تنش زدایی میان دو کشور را داشت.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: انتظارات از  سفر وزیر خارجه آمریکا به چین بسیار حداقلی است و نمی توان بیشتر از  کنترل و مدیریت تنش میان پکن و واشنگتن از این سفر انتظار دیگری مانند حل مسئله تایوان یا تنش زدایی میان دو کشور را داشت.

هادی خسروشاهین در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سفر بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن، اظهار کرد: فلسفه روابط واشنگتن و پکن به دوران جنگ سرد و تصورات آمریکا نسبت به چین بر می گردد.

در این دوران آمریکایی ها تصور می کردند چین به دلیل مشکلات سیاسی، ژئوپلیتیک و مرزی که با اتحاد جماهیر شوروی دارد، می تواند به عنوان یک اهرم موازنه گر در برابر اتحاد جماهیر شوروی ایفای نقش کند و به این وسیله ترتیبات امنیتی دوران جنگ سرد را مدیریت کنند.

از نگاه آمریکا منشاء برقراری ارتباط با چین، سفر نیکسون به این کشور و دیدار او با مائو است که مقدمات آن را کسینجر فراهم کرد.

وی افزود: همین طور چینی ها به دلیل اصلاحات اقتصادی دنگ شیائوپینگ تصور می کردند که باید یک آتش بس یا تغییر نگاهی به جهان داشته باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمی توان برای سفر بلینکن به چین هدفی فراتر از کنترل تنش در نظر گرفت

نمی توان برای سفر بلینکن به چین هدفی فراتر از کنترل تنش در نظر گرفت