مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 00:152023-05-31سياسي

وقتی لیبرال ها و سکولارها امام خمینی(ره) را معرفی می کنند


گاهی افراد برای توجیه افکار و سیاست های خود و اصرار بر مقبولیت اندیشه هایشان دست به تحریف یا برداشت نابجا از عقاید شخصیت های بزرگی مانند امام خمینی (ره) می زنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، شخصیت های بزرگ و ارزشمندِ تاریخی، نظیر دانشمندان، علما و رهبران سیاسی  چه در حیاتشان و چه پس از مرگشان همواره محل رجوع افراد بوده و بسیاری در پی آن هستند تا از طریق آرا و افکار این چهره های شاخص و تراز، نوعی پشتوانه معرفتی و علمی برای نظرات خویش بنا کنند.

طبیعی است که عوام و خواص و نخبگان با رجوع به آرای شخصیت های تراز، اندیشه و منظومه فکری آنان را کشف کنند و از آن متأثر شوند، یا دست آخر آن را توصیف کنند.

اما گاهی این رجوع و استفاده از نظرات شخصیت های دینی و سیاسی نه برای کسب علم و توصیف منصفانه، بلکه به شکل گزینشی بوده تا توجیهاتی را برای مقاصد دینی و سیاسی خویش دست و پا کرده و مردم را با خود همراه سازند.

  امام خمینی، شاخصی که هرکس می خواهد او را به نفع خود مصادره کند در تاریخ معاصر ایران و بلکه منطقه، شاید کسی چون امام خمینی پیدا نشود.

شخصی که با اتکا بر اصول اصلی اسلام و با پشتوانه مردم معتقد به این جهان بینی، نظم ساختگی شرق و غرب را برهم زد و چهارچوبی جدید در حوزه فکر و معرفت ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی لیبرال ها و سکولارها امام خمینی(ره) را معرفی می کنند

وقتی لیبرال ها و سکولارها امام خمینی(ره) را معرفی می کنند