مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 18:552023-06-10اجتماعي

17 درصد مساحت اردبیل مناطق شکار ممنوع است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 17 درصد مساحت استان اردبیل منطقه شکار ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قاسم پور عصر شنبه در جریان برگزاری تور خبری از منطقه شیروان دره سی اظهار کرد: هفته محیط زیست 16 تا 22 خردادماه نامگذاری شده که امسال در پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان جهانی، این هفته با شعار مقابله با تهدیدات مواد پلاستیکی گرامی داشته می شود.

وی تصریح کرد: ما با چهار منطقه تحت مدیریتی حفاظت محیط زیست روبه رو هستیم که مناطق حفاظت شده، اثر طبیعی ملی، پناهگاه های حیات وحش و پارک ملی است که در استان اردبیل شاهد معرفی مناطق حفاظت شده و اثر طبیعی ملی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سبلان در ارتفاع سه هزار و 600 متری و به مساحت 6 هزار و 600 هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است که شکار و صید در این مناطق ممنوع است.

قاسم پور افزود: شورای ملی محیط زیست سال گذشته شیروان دره سی را با 9 هزار و 200 هکتار محدوده محدوده به عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت کرد و تلاش ما بر این است تا با مستنداتی که ارائه خواهیم کرد، این منطقه را به منطقه تحت مدیریت ارتقا دهیم.

وی شأن حفاظتی این مناطق را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به گونه های گیاهی و جانوری متعدد در این مناطق و ارزش حفاظتی آنها سعی بر این است تا صیانت و نگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 درصد مساحت اردبیل مناطق شکار ممنوع است

17 درصد مساحت اردبیل مناطق شکار ممنوع است