مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-05سياسي

نقش برجسته مرجعیت دینی در قیام 15 خرداد


شهرکرد_ نگاهی به روند شکل گیری نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه نشان می دهد 15 خرداد سال 1342 نقطه عطف مهمی در آغاز این نهضت الهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، گروه استان ها _ احسان ربیعی*: نگاهی به روند شکل گیری نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه نشان می دهد 15 خرداد سال 1342 نقطه عطف مهمی در آغاز این نهضت الهی است که نقش روحانیت شیعه در هدایت و رهبری جامعه را برجسته می سازد.

قیام پانزده خرداد حادثه ای سطحی و معمولی نیست و تفسیر وقایع آن از حد یک یادداشت نگاری خارج بوده، نیاز به مطالعه و بررسی عمیق برای شناخت ابعاد آن دارد اما مواردی در این قیام برجسته است که بارزترین آن هدایت این قیام توسط شخص حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک روحانی در رأس مبارزه بود.

سطح مبارزه با رژیم در این قیام طوری بود که حکومت پلید آن روز را وادار به تغییر ماهیت مبارزه از سیاسی به مسلحانه کرد و در پی این اتفاق، تعداد زیادی از طلاب علوم دینی در قم و حتی شهرهای دیگر به شهادت رسیدند.

موضوع دیگر ایجاد زمینه تغییر ساختار از شاهنشاهی به دینی و مذهبی با محوریت ولایت فقیه بود که رنگ حاکمیت دینی را بارز ساخت و در واقع نظام مبتنی بر نظریه ولایت فقیه پس از قرن ها توانست پایه های استعمار و استکبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش برجسته مرجعیت دینی در قیام 15 خرداد

نقش برجسته مرجعیت دینی در قیام 15 خرداد