مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-03پزشكي

ربات دستیار پزشک برای فیزیوتراپی و کاهش چربی ساخته شد


مدیر عامل یک شرکت فنی مهندسی فعال در ساخت تجهیزات پزشکی از ساخت ربات دستیار پزشکی کاملا ساخت داخل خبر داد و گفت: این رباتِ لیزری در دو مدل برای فیزیوتراپی و کاهش چربی ساخته شده است.

- سهیل حاجی بابایی مدیر عامل یک شرکت فنی مهندسی فعال در ساخت تجهیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به ساخت روبات دستیار پزشک با نام والی توسط این شرکت گفت: شرکت ما در زمینه تجهیزات پزشکی و دستگاه های پوست و مو، زیبایی، ترمیمی، دستگاه های جراحی عمومی فعالیت دارد و از اواسط سال 98 و زمانی که هوش مصنوعی وارد حوزه عمومی شد، ترجیح دادیم استراتژی شرکت را به سمت هوش مصنوعی ببریم؛ چرا که پیش بینی می شود تمام تجهیزات در تمامی حوزه های پزشکی اعم از دندانپزشکی، جراحی و .

به این سمت خواهند رفت.

بابایی افزود: روبات دستیار پزشک، برای انجام عملیات درمانی مبتنی بر اعمال انرژی بر سطح بدن کاربرد دارد و منبع انرژی اعمالی می تواند به صورت لیزر، پلاسما، RF و … در حالت های تماسی و غیر تماسی باشد.

این اعمال انرژی تاکنون به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می شده که البته ما قصد حذف عملیاتی انسانی را نداریم بلکه هدف رفع نقص در عملیات و بالا بردن سرعت و ضریب اطمینان برای بیمار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات دستیار پزشک برای فیزیوتراپی و کاهش چربی ساخته شد

ربات دستیار پزشک برای فیزیوتراپی و کاهش چربی ساخته شد