مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-16اقتصادي

در بازار گوشت قرمز چه می گذرد؟


بسیاری از دست اندرکاران حوزه گوشت براین باورند که علی رغم ماندن مازاد دام روی دست دامداران، اختلاف قیمت گوشت از دامداری تا بازار به دلیل نابه سامانی شبکه توزیع بالاست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بازار گوشت قرمز از اوایل بهمن سال گذشته به دلایل متعدد دچار نوسان شد که مسئولان با واردات و ممنوعیت صادرات بدنبال تنظیم بازار داخل بودند و وعده کاهش قیمت همزمان با عرضه انبوه دام در داخل را دادند که متاسفانه به رغم کاهش قیمت دام نسبت به اواخر سال گذشته و انباشت دام در واحدهای دامداری، اختلاف قیمت گوشت همچنان بالاست که دست اندرکاران این حوزه ، اعمال سلیقه ای قیمت و توزیع نابه سامان بازار را از علل اصلی اختلاف قیمت اعلام می کنند.

بنابر آمار اعلامی سالانه 850 تا 900 هزار تن گوشت قرمز اعم از دام سبک و سنگین در کشور تولید می شود که رقم تولید گوشت دام سبک وابسته به شرایط اقلیمی و جوی است و همین امر منجر به نوسانات بازار می شود، اما گوشت گوساله در تمامی فصول موجود است.

آقای علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به بهبود شرایط جوی در غرب و قرار گرفتن در آستانه عید قربان، دامداران تعجیلی در عرضه دام ندارند تا بتوانند در موقعیت بهتر دام خود را عرضه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در بازار گوشت قرمز چه می گذرد؟

در بازار گوشت قرمز چه می گذرد؟