مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-18فرهنگي

نخستین بزرگراه فرهنگی کشور به آرامگاه بوعلی سینا همدان می رسد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بزرگراه حکمت از زنجان تا همدان، نخستین بزرگراه فرهنگی کشوراست که از سهرورد در زنجان آغاز می شود و تا آرامگاه بوعلی سینا ادامه دارد.

- مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ما سه مکتب فلسفی و فلسفه اسلامی داریم؛ اظهار کرد: این مکاتب شامل مکتب اشراق مربوط به شیخ شهاب الدین سهروردی در سهرورد استان زنجان، مکتب مشاء مربوط به ابن سینا در استان همدان و مکتب ملاصدرا یا فلسفه متعالیه در شیراز است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته درقالب یک پیشنهادی از سوی کارشناسان و از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان شد؛ افزود: در واقع، در این پیشنهاد قرار شد که بین سهرورد استان زنجان و استان همدان در قالب طرحی با عنوان جاده حکمت ارتباط تنگاتنگ علمی و فرهنگی صورت گیرد و این طرح برای اولین بار در کشور اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این طرح قرار است جاده ای به نام جاده حکمت طراحی و پایه ریزی شود که دستاوردهای ارزشمندی را به همراه خواهد داشت؛ گفت: بزرگراه حکمت از زنجان تا همدان، نخستین بزرگراه فرهنگی کشوراست که از شهرستان سهرورد در زنجان، محل تولد شیخ اشراق آغاز می شود و تا آرامگاه بوعلی سینا در همدان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین بزرگراه فرهنگی کشور به آرامگاه بوعلی سینا همدان می رسد

نخستین بزرگراه فرهنگی کشور به آرامگاه بوعلی سینا همدان می رسد