مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 14:352023-05-30اقتصادي

کدام شرکت های دولتی بیشترین بدهی و دارایی را دارند؟


شرکت ملی نفت ایران با 1683 هزار میلیارد تومان بدهی و 1943 هزار میلیارد تومان دارایی، بدهکارترین و پردارایی ترین شرکت دولتی اصلی و مادرتخصصی در سال 1400 بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، براساس کتاب نگاهی به عملکرد شرکت های دولتی که توسط دفتر امور شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده، 10 شرکت دولتی اصلی و مادرتخصصی دارای بیشترین بدهی و بیشترین دارایی در سال 1400، حدود 90 درصد بدهی و 87 درصد دارایی در کلیه شرکت های دولتی اصلی و مادرتخصصی (77 شرکت) را تشکیل داده اند.

اسامی و میزان بدهی و دارایی شرکتهای مذکور در سال 1400 در نمودارهای زیر آمده است: همانطور که در نمودارهای فوق مشخص است، شرکت های دارای بیشترین بدهی عمدتاً شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت و بانک ها هستند.

همچنین شرکت های دارای بیشترین دارایی، شرکتهای زیرمجموعه وزارت خانه های نفت و نیرو و همچنین بانک ها هستند.

میزان بدهی بالای شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت به علت اخذ تسهیلات مالی سنگین در راستای استفاده از توانمندی شرکت های داخلی و خارجی برای انجام پروژه های بزرگ صنعت نفت با هدف تولید و فرآورش نفت و گاز و فرآورده های نفتی از طریق توسعه میادین نفتی و گازی و احداث و بهره برداری از پالایشگاه های نفتی و گازی ارزیابی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام شرکت های دولتی بیشترین بدهی و دارایی را دارند؟

کدام شرکت های دولتی بیشترین بدهی و دارایی را دارند؟