مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-17پزشكي

رتبه سوم ایران در انتشار مقالات حوزه جراحی چاقی در جهان


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایران در تولید علم و انتشار مقاله در حوزه جراحی چاقی و متابولیک بعد از کشورهای آمریکا و چین در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس٬ عبدالرضا پازوکی٬رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه جراحی چاقی و متابولیک، اظهار کرد: امروزه یکی از موثرترین درمان ها نه تنها برای چاقی بلکه بیماری های متابولیک از جمله فشار خون، دیابت، ناباروری و .

جراحی چاقی است.

وی با بیان اینکه چهارده نوع عمل جراحی چاقی در دنیا وجود دارد که مبدع دو نوع از این جراحی ها، ایرانی ها هستند، افزود: اولین دوره فلوشیب جراحی درون بین و چاقی، سال 1384 در بیمارستان حضرت رسول (ص) برگزار شد و اکنون در شش دانشگاه کشور فلوشیب جراحی درون بین و چاقی تربیت می شوند.

پازوکی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش جراحی های درون بین دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1392  موفق به کسب گواهی قطب علمی آموزشی جراحی های درون بین شد و از سال 2010 میلادی به عنوان عضو فدراسیون بین المللی جراحی چاقی و متابولیک شناخته می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 126 فلوشیب جراحی چاقی در کشور فعالیت دارند، افزود: ما این افتخار را داریم که  متخصصان کشورمان در سال 2022 بعد از آمریکا و چین بیشترین فعالیت را در تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه سوم ایران در انتشار مقالات حوزه جراحی چاقی در جهان

رتبه سوم ایران در انتشار مقالات حوزه جراحی چاقی در جهان