مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-21اقتصادي

شهروندان جهت پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف را جدی بگیرند


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: روند افزایشی دما و رشد مصرف برق باعث شده تا شبکه برق خوزستان در همین روزهای آغازین پیک به علت پرباری تحت تاثیر قرار بگیرد.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: روند افزایشی دما و رشد مصرف برق باعث شده تا شبکه برق خوزستان در همین روزهای آغازین پیک به علت پرباری تحت تاثیر قرار بگیرد.

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به وقوع دماهای بالای 45 درجه در سطح استان و پیش بینی روند افزایشی دما در روزهای آینده که خروجی آن رشد مصرف برق در بخش خانگی است، شبکه برق منطقه ای خوزستان فشار مضاعفی را متحمل شده است که در صورت تداوم رشد مصرف و پرباری شبکه، علاوه بر خسارت احتمالی به تجهیزات، پایداری شبکه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه به این موضوع که در پیک مصرف تابستان بیش از 83 درصد مصرف برق استان مربوط به بخش خانگی بوده و از 8500 مگاوات مصرف شده در خردادماه حدود 6000 مگاوات آن مربوط به بخش سرمایشی است، مدیریت در بخش خانگی و کاهش وسایل سرمایشی می تواند روند رشد مصرف برق را متوقف و در نتیجه تضمین کننده پایداری شبکه برق باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: افزایش رشد مصرف و ثبت رکوردهای جدید در مصرف نسبت به مدت مشابه در سال های قبل این هشدار را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان جهت پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف را جدی بگیرند

شهروندان جهت پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف را جدی بگیرند