مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-03سياسي

برون یابی خطی!


در ریاضیات، مفهومی داریم به نام برون یابی خطی، یعنی یک منحنی اگر ادامه یابد به کجا می رسد.

این سوال مطرح است که اگر امام خمینی همچنان حیات داشت با شناختی که از نگاه او به فقه و حکمرانی و تعامل با مردم داریم امروز چه دیدگاهی حاکم بود؟ - برون یابی خطی امام خمینی، امروزی ترین فقیه عصر خود و به علاوه از معدل جامعه مذهبی، جلوتر بود به نحوی که بعضی از فتاوای ایشان بویژه پس از تشکیل حکومت و ملاحظات حکمرانی، مایه شگفتی بدنه مذهبی ها می شد.

مرحوم آیت الله قدیری که از شاگردان برجسته امام خمینی و مرحوم آیت الله العظمی خویی و عضو دفتر استفتائات امام بود پس از صدور فتواهای تاریخی امام درباره شطرنج و فروش آلات موسیقی نامه ای به استاد خود نوشت و خیرخواهانه ایشان را از چنین خط شکنی هایی نهی کرد و امام هم متقابلا پاسخ دادند.

این مکاتبه، درس آموز است.

مرحوم قدیری در آن نامه با اشاره به احادیث امام معصوم درباره حرمت موسیقی و شطرنج به امام چنین توصیه می کند: در هر صورت اگر ساحت قدسی حضرتعالی از این گونه مسائل به دور باشد، به نظر من بهتر است و ضرورتی در نشر آنها دیده نمی شود.

دیگر هر طور صلاح می دانید اما امام در پاسخ به عضو دفتر استفتائات خود چنین می نویسند: آن گونه که جنابعالی از اخبار و روایات برداشت دارید، تمدن جدید به کلی باید از بین برود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برون یابی خطی!

برون یابی خطی!