مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-13اقتصادي

50 درصد از اراضی کشاورزی بروجن از چرخه تولید خارج شده است


شهرکرد_سرپرست فرمانداری بروجن گفت: 50 درصد از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به دلیل مشکلات کم آبی از چرخه تولید خارج شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فتاح کرمی صبح سه شنبه در آیین افتتاح پروژه های کشاورزی شهرستان بروجن گفت: 6 طرح بخش کشاورزی در این شهرستان با اعتبار 45 میلیارد تومان با اشتغال 500 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

فتاح کرمی اظهار کرد: این طرح ها شامل واحدهای گلخانه ای، سردخانه، آبیاری تحت فشار و لایروبی و مرمت قنوات بود که در این شهرستان انجام شد.

کرمی افزود: با توجه به اینکه حدود 50 درصد از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به دلیل مشکلات کم آبی از چرخه تولید خارج شده؛ بنابراین مدیریت مصرف آب ضروری و توجه به احداث گلخانه ها مهم است.

وی با اشاره به ارتقای سطح زیرکشت گلخانه ای در این شهرستان گفت: تعداد واحدهای در حال بهره برداری گلخانه در بروجن 38 واحد با مساحتی حدود 17 هکتار است و 95 هکتار مجتمع های گلخانه و شخصی در دست احداث می باشد که پیش بینی می شود تا دو سال آینده به بهره برداری برسند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، گفت: در روزهای آتی در استان مجموعاً 36 پروژه با اعتباری بالغ بر 106 میلیارد تومان توسط آورده مردم، تسهیلات بانکی و کمک های بلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد از اراضی کشاورزی بروجن از چرخه تولید خارج شده است

50 درصد از اراضی کشاورزی بروجن از چرخه تولید خارج شده است