مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 12:402023-06-04اقتصادي

روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران کلید خورد


ناظران اقتصادی و رسانه ها در پاکستان، برنامه پاکستان برای انجام مبادلات تهاتری با ایران را خبر خوش و آغاز روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران توصیف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از المیادین، وزارت بازرگانی پاکستان دیروز شنبه با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که مبادلات پایاپای با افغانستان، ایران و روسیه در برخی کالاها را مجاز می داند.

ناظران اقتصادی و خبرنگاران پاکستانی از تصمیم دولت پاکستان برای اجرای سازوکار پایاپای در تجارت با ایران استقبال کردند و از آغاز روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران خبر دادند.

وزارت بازرگانی پاکستان در بیانیه خود آورده است که دستور ویژه ای صادر کرده است تا مبادلات پایاپای با افغانستان، ایران و روسیه در برخی کالاها مجاز باشد و این دستور واردات گاز، بنزین و سایر کالاها از ایران و روسیه را از طریق سیستم پایاپای مجاز می داند.

ناظران اقتصادی در پاکستان از سیاست جدید وزارت بازرگانی این کشور به منظور تسهیل واردات و صادرات با ایران بر اساس سازوکار مبادله پایاپای استقبال کردند و معتقدند از این طریق وابستگی به دلار در تجارت دوجانبه کاهش می یابد و از تجارت غیررسمی و قاچاق جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران کلید خورد

روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران کلید خورد