مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 10:452023-06-01پزشكي

هاری طیف وسیعی از حیوانات را دربرمی گیرد


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در باور عامه بیماری هاری مختص سگ سانان بوده و تنها به وسیله این حیوانات منتقل می شود، اما ابتلا به هاری طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را دربرمی گیرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در باور عامه بیماری هاری مختص سگ سانان بوده و تنها به وسیله این حیوانات منتقل می شود، اما ابتلا به هاری طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را دربرمی گیرد.

محمدعلی بخشی در گفت وگو با ایسنا از افزایش روند بیماری هاری در استان گفت و اظهار کرد: مبارزه پیشگیرانه در مورد بیماری هاری همواره جزء مهم ترین برنامه ‎ها بوده است.

وی افزود: در این خصوص همکاری و مشارکت عموم مردم به خصوص صاحبان سگ های گله و خانگی و پرورش دهندگان دام نیز مهم است چراکه بیماری هاری یکی از بیماری های مشترک انسان و حیوان بوده و در صورتی که فرد قبل از ورود به مرحله بروز علائم بالینی تحت مراقبت قرار نگیرد مرگ وی حتمی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: دامداران باید برای کاهش احتمال ابتلاء به این بیماری، سگ های نگهبان گله را سالانه واکسینه کرده و با حصار کشی دامداری خود از ورود سگ های ولگرد، روباه، گرگ و راسو به محل نگهداری دام جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاری طیف وسیعی از حیوانات را دربرمی گیرد

هاری طیف وسیعی از حیوانات را دربرمی گیرد