مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-20اقتصادي

گمنامی خاتم کاران شیخ شبانی!


خاتم کاری یکی از هنرهای ظریف در حوزه صنایع دستی محسوب می شود و سابقه ای دیرینه در سرزمین کهن ایران دارد، آوازه خاتم کاران شیخ شبانی باوجود اینکه نسبت به استان های دیگر سابقه کمتری در حوزه خاتم دارند، - در بین فعالان این حوزه در کشور پیچیده است، اما خاتم کاران این روستا هم چنان در گمنامی به تولید خاتم می پردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویروس کرونا بازار خاتم کاران کشور را کساد کرد، بسیاری از کارگاه های خاتم در روستای شیخ شبان که روزگاری، روستای بدون بیکار نام گرفته بود، یکی پس از دیگری تعطیل شدند، اما تعدادی از آن ها به چرخه تولید بازگشتند.

رکود سنگینی که بر کارگاه های خاتم در شیخ شبان در ایام شیوع کرونا حاکم شده بود، کم کم در حال کمرنگ شدن است، اما خاتم کاران این روستا نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستند، امروز خاتم تولیدی در این روستا به نام استان های دیگر عرضه می شود.

برندسازی و صادرات محصولات صنایع دستی یکی از موضوعات مغفول مانده در چهارمحال و بختیاری است، اگر فعالان حوزه صنایع دستی از بازار فروش خود اطمینان لازم داشته باشند، قطعا می توانند با انگیزه بیش تری در این حوزه فعالیت کنند و زمینه برای اشتغال افراد بیش تری فراهم خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمنامی خاتم کاران شیخ شبانی!

گمنامی خاتم کاران شیخ شبانی!