مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-17اقتصادي

کاروانسرا و بازار طلای کرمان احداث می شود


کاروانسرا و بازار طلا در زمینی واقع در خیابان امام خمینی(ره) در جوار مسجد امام شهر کرمان ساخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز 27 خردادماه تفاهمنامه مشترک ساخت کاروانسرا و بازار طلای کرمان بین شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و شهرداری کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری امضا شد.

می خواهیم؛ کرمان طلاساز برتر ایران شود معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در سخنانی اظهار داشت: ایران ما کشوری معدنی ست، اما در حوزه طلا کار چندانی انجام نشده است.

امیر حسن زاده با اشاره به اینکه 120 تن طلا در کشور مصرف می شود که حدود 40 تن نیاز به طلای جدید داریم، ابراز کرد: در حالی که کرمان به حوزه طلا ورود نکرده که در شهرستان فاریاب دو محدوده طلا داریم و تاکنون یک کارخانه احداث شده و کارخانه دیگر در حال ساخت است.

وی همچنین عیار طلای استان کرمان را بالا دانست و افزود: مصرف طلا در استان کرمان نسبت به شمال کشور بیشتر است و در جنوب استان نیز مصرف طلا به نحوی بالاست که مثلا در یک شهر محروم شاهد این هستیم که مصرف طلا بالاتر از کرمان است و نگاه سرمایه ای به طلا وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: چین و هند در ساخت طلا رتبه اول را دارند و 60 درصد تولید طلا در این کشورهاست و 100 میلیون نفر در طلاسازی و گهرسنگ هند کار می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرا و بازار طلای کرمان احداث می شود

کاروانسرا و بازار طلای کرمان احداث می شود