مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-10اقتصادي

دلار چطور کوتاه آمد؟


در هفته های گذشته روند ثبات و سپس کاهش قیمت دلار ادامه دار بوده است؛ به گونه ای که در آخرین قیمت هفته گذشته و ساعات اولیه امروز در بازار غیررسمی ارز، - در هفته های گذشته روند ثبات و سپس کاهش قیمت دلار ادامه دار بوده است؛ به گونه ای که در آخرین قیمت هفته گذشته و ساعات اولیه امروز در بازار غیررسمی ارز، هر دلار آمریکا به کف کانال 49 هزار تومانی رسید و در ساعاتی به پایین تر از آن و محدوده 48 هزار هزار تومانی هم رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عوامل بسیاری برای کاهش قیمت ارز در بازار می توان برشمرد که برخی از آن ها به عنوان اقدامات بانک مرکزی نقشی پررنگ تر در این اتفاق داشته اند.

کاهش فشار تقاضا بر منابع ارزی بانک مرکزی، امکان دسترسی سریع به منابع پایدار جدید ارزی، کوچک شدن بازارهای حاشیه ای و کوچ تقاضا به بازارهای رسمی باعث شده تا قدرت بانک مرکزی برای حضور در بازار ارز ایران بیشتر شود و بتواند با اختیار در بازارها مداخله کرده و افسار قیمت را در دست گیرد.

در حال حاضر با وجود کاهش قیمت ها، بازارهای حاشیه ای همچنان کم رمق بوده و تقاضای آنچنانی در بازار ارز وجود ندارد چرا که نقطه مقابل آن در در بازار رسمی دیده می شود و عرضه و تقاضای ارز در بخش خدماتی و تولیدی رونق دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلار چطور کوتاه آمد؟

دلار چطور کوتاه آمد؟