مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-03بين الملل

نشست گروه بریکس با دوستان؛ هدف افزایش اعضاء


مقام های ارشد بیش از 10 کشور از جمله عربستان و ایران در مورد ایجاد ارتباطات نزدیکتر با بلوک بریکس، از اقتصادهای نوظهور بزرگ و با هدف تعمیق روابط و موقعیت خود به عنوان وزنه تعادلی در برابر غرب تشکیل جلسه دادند.

- مقام های ارشد بیش از 10 کشور از جمله عربستان و ایران در مورد ایجاد ارتباطات نزدیکتر با بلوک بریکس، از اقتصادهای نوظهور بزرگ و با هدف تعمیق روابط و موقعیت خود به عنوان وزنه تعادلی در برابر غرب تشکیل جلسه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بریکس که متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است درحال بررسی گسترش خود و افزایش تعداد اعضایی است که تمایل دارند عضوی از این بلوک اقتصادی شوند.

نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی که میزبان نشست این گروه بود، در بیانیه ای گفت: جهان در حوزه همکاری دچار تزلزل شده است.

کشورهای توسعه یافته هرگز به تعهدات خود در قبال کشورهای در حال توسعه عمل نکرده اند و تلاش می کنند همه مسئولیت ها را به کشورهای در حال توسعه منتقل کنند.

وی همچنین کشورهای ثروتمند را مورد انتقاد قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو هم در این نشست گفت، کشورهای توسعه یافته فاقد خواسته سیاسی برای پیشبرد صلح و رفاه جمعی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست گروه بریکس با دوستان؛ هدف افزایش اعضاء

نشست گروه بریکس با دوستان؛ هدف افزایش اعضاء