مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 19:402023-06-13اقتصادي

جذب و توزیع بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در مرکزی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک گفت: سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی 50 میلیارد ریال جذب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدعلی آقازیارتی؛ ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی صنایع دستی به هنرمندان و فعالین این عرصه گفت: مبلغ 57 میلیارد و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی صنایع دستی برای 125 نفر از هنرمندان در شهرستان اراک به بانک های عامل معرفی کردیم که حدود 50 میلیارد ریال آن جذب شده است و این تسهیلات به صورت کم بهره و بلندمدت به هنرمندان اعطا شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک افزود: در سال گذشته در حوزه آموزش ضمن همکاری مشترک با بسیج هنرمندان با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال توسط اساتید مجرب در 8 رشته طراحی سنتی، قلمزنی، آثار چوبی، چرم دوزی، میناکاری، گلیم بافی، رودوزی سنتی و بازاریابی هر کدام 2 دوره آموزشی برگزار شده است.

آقازیارتی با تاکید بر اینکه این صنعت در کنار ارز آورترین صنایع تولیدی کشور قرار دارد و یکی از صنایعی است که با کمترین میزان سرمایه گذاری و کمترین ایجاد آلودگی، سهم بزرگی در اشتغال و رشد اقتصادی خواهد داشت افزود: تولیدات صنایع دستی می تواند اقتصاد جوامع محلی و مناطق کمتر برخوردار را به تکاپو اندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب و توزیع بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در مرکزی

جذب و توزیع بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در مرکزی