مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-09سياسي

تقویت همکاری های قضایی محور دیدار دادستان های کل تاجیکستان و ایران


در دیدار دادستان های کل تاجیکستان و ایران در مورد زمینه های تقویت همکاری های قضایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار یوسف رحمان دادستان کل تاجیکستان و حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئت عالی رتبه قضایی وارد شهر دوشنبه شد، در مورد زمینه های تقویت همکاری های دوجانبه قضایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طبق اطلاعیه بخش مطبوعاتی دادستانی کل تاجیکستان، یوسف رحمان و منتظری در جریان این دیدار پیرامون موضوعات همکاری های بین دادستانی های دو کشور در زمینه مبارزه مشترک با جرم و جنایت، کمک حقوقی در قضایای جنایی، استرداد و انتقال محکومان گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین با توجه به وضعیت افغانستان، بر لزوم تبادل سریع اطلاعات در زمینه مقابله با تروریسم بین المللی و افراط گرایی تاکید کردند.

شایان ذکر است که یادداشت تفاهم همکاری های بین دادستانی های کل تاجیکستان و ایران ضمن سفر بوسف رحمان در بهمن ماه 1400 به امضا رسیده بود که از 12 بند عبارت بوده و به مدت پنج سال لازم الاجراست.

پیشگیری، کشف، تحقیق و تعقیب مجرمان، همکاری در مبارزه با جرایم، تبادل تجربیات و اطلاعات در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک و رویه های کیفری، رایزنی برای همکاری های حقوقی، تهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت همکاری های قضایی محور دیدار دادستان های کل تاجیکستان و ایران

تقویت همکاری های قضایی محور دیدار دادستان های کل تاجیکستان و ایران