مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 13:302023-05-30اجتماعي

حفاظت از زریبار در گرو مشارکت همگانی به ویژه فعالین زیست محیطی است


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: حفاظت از تالاب بین المللی زریبار مریوان نیازمند مشارکت مردم به ویژه فعالین زیست محیطی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، اقبال حمیدی ظهر امروز در نشست تخصصی ظرفیت سازی دستگاه های استانی در ارتباط با تالاب بین المللی زریبار که در سالن کنفرانس هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان محیط زیست تنها مسئول حراست از تالاب زریوار نیست چرا که حفاظت از این تالاب رسالتی بین سازمانی است و همه دستگاه ها و سازمان ها باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از تالاب نیازمند مشارکت مردم به ویژه فعالین زیست محیطی است و در این راستا همه باید در حد توان تلاش کنند.

وی از تشکیل 3 کارگروه استانی و 3 کمیته شهرستانی مربوط به تالاب زریبار خبر داد و با بیان اینکه تالاب زریبار در حال حاضر شرایط مطلوبی دارد، اظهار کرد: گردشگری محوطه اطراف تالاب تا آذرماه سال جاری در اختیار شهرداری مریوان است.

به گفته وی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در محدوده 15 هکتاری اطراف زریبار و با رعایت مسائل زیست محیطی می تواند اقدام موثری باشد.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه های اجرایی همچون آب و فاضلاب شهری در ارتباط با زریبار عملکرد رضایت بخشی داشته به گونه ای که در حال حاضر مسئله ورود فاضلاب روستاهای اطراف زریبار به داخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از زریبار در گرو مشارکت همگانی به ویژه فعالین زیست محیطی است

حفاظت از زریبار در گرو مشارکت همگانی به ویژه فعالین زیست محیطی است