مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 19:302023-06-01سياسي

در عصر غیبت فقط ولایت فُقَهای جامع الشرایط مشروع است


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، با اشاره به دلایل قرآنی نظریه ولایت فقیه ، تاکید کرد که در عصر غیبت، فقط ولایت فقیهان جامع الشرایط بر امور جامعه اسلامی مشروعیت دارد.

- ایسنا/فارس تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، با اشاره به دلایل قرآنی نظریه "ولایت فقیه"، تاکید کرد که در عصر غیبت، فقط ولایت فقیهان جامع الشرایط بر امور جامعه اسلامی مشروعیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری پنجشنبه11 خرداد در جلسه سی و هشتم از سلسله مباحث با موضوع ولایت فقیه ضمن تبریک ولادت باسعادت امام رضا علیه السلام و در ادامه مباحث هفته های گذشته، گفت: چهارمین دلیل قرآنی نظریه ولایت فقیه ، نهی از پذیرش ولایت کافران و تکیه بر ظالمان است.

این استاد حوزه و دانشگاه، پیرامون این موضوع گفت: توجه همزمان به مفاد صریح آیاتی از قرآن کریم نتیجه روشنی را در موضوع محل بحث در اختیار می­گذارد که خود می­ تواند دلیل قرآنی مستقلی در مبحث نظریه سیاسی اسلام در همه عصرها و از جمله عصر غیبت بشمار آید.

این آیات را می­توان در چهار گروه جمع بندی کرد.

وی در توضیح اولین گروه آیات قرآن کریم که مبنای دلیل چهارم است، گفت: گروه اول، آیاتی هستند که با صراحت مؤمنان را از پذیرش ولایت کافران نهی کرده ­اند مانند آیه 144 سوره مبارکه نسا، که می فرماید؛ ای کسانی که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در عصر غیبت فقط ولایت فُقَهای جامع الشرایط مشروع است

در عصر غیبت فقط ولایت فُقَهای جامع الشرایط مشروع است