مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-21پزشكي

افرادی که در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزایش آگاهی عمومی درخصوص روش های انتقال بیماری تب کریمه کنگو را مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

- جی پلاس، محمدرضا سهرابی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یکی از بیماری های ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان عنوان کرد.

مهر نوشت؛ وی با اشاره به اینکه هر سال تعدادی از موارد ابتلاء به این بیماری در کشور گزارش می شود گفت: این بیماری در تمام فصول سال ممکن است مشاهده شود، اما در فصل بهار و تابستان شایع تر است.

سهرابی در خصوص روش های انتقال این بیماری گفت: یکی از راه های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تماس با خون و ترشحات و لاشه دام آلوده در هنگام ذبح یا دوره زمانی کوتاهی پس از ذبح است.

وی، این بیماری را اغلب مرتبط با شغل افراد دانست و افزود: ذبح کنندگان، قصابان، کارگران کشتارگاه ها، دامداران، چوپانان، دامپزشکان و زنان خانه دار به دنبال تماس با دام تازه ذبح شده یا گوشت آلوده در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند.

سهرابی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط کشور و به خصوص در روستاها مردم کماکان اقدام به خرید دام زنده از محل های غیرمجاز می کنند، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه این دام ها به صورت سنتی ذبح می شوند، افراد در معرض خطر ابتلاء به بیماری تب کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرادی که در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند

افرادی که در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند