مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 08:202023-05-30پزشكي

بیماری عضله قلب تهدید کننده جان بیمار است


فوق تخصص بیماری های قلب و عروق در بیمارستان قلب بوشهر گفت: کاردیومیوپاتی یا بیماری عضله قلب در اثر آسیب به عضلات قلب ایجاد می شود که موجب اختلال در کار قلب شده و تهدیدکننده جان بیمار است.

- ایسنا/بوشهر فوق تخصص بیماری های قلب و عروق در بیمارستان قلب بوشهر گفت: کاردیومیوپاتی یا بیماری عضله قلب در اثر آسیب به عضلات قلب ایجاد می شود که موجب اختلال در کار قلب شده و تهدیدکننده جان بیمار است.

دکتر عبداللطیف امینی اظهار کرد: قلب یک پمپ گوشتی و عضلانی است که با کمک عروق کرونر قلب و دریچه های قلبی، سیستم هدایتی پیچیده ای را جهت پمپاژ خون به قسمت های مختلف بدن دارد.

وی درباره آسیب به هر یک از قسمت های قلب چنین گفت: چنانچه به هریک از قسمت های قلب آسیبی وارد شود می تواند منجر به صدمه و بیماری عضلات و ماهیچه قلب شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: به عنوان مثال اگر انسداد عروق رخ دهد خون کافی به عضلات قلب نمی رسد و این منجر به تضعیف دیواره قلب و در نتیجه بیمار دچار سکته قلبی می شود.

دکتر امینی ادامه داد: انسداد عروق قلب، تخریب دریچه های قلبی و بیماری سیستم هدایتی قلب از جمله عواملی هستند که دیواره قلب را تخریب و تضعیف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری عضله قلب تهدید کننده جان بیمار است

بیماری عضله قلب تهدید کننده جان بیمار است