مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-19اقتصادي

دردسرهای یک سامانه / ابهاماتی که سامانه یک پارچه ایجاد کرد


بررسی ها نشان می دهد که در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو موعد تحویل خودرو به اغلب متقاضیان به سال بعد موکول شده؛ مساله ای که می تواند اهداف تاسیس سامانه را زیر سوال برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، 24 خرداد ماه مرحله دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو با اعلام اولویت های خودرویی به متقاضیان به اتمام رسید.

بررسی ها نشان می دهد که در این دور نوبت تحویل اغلب متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه به سال 1403 موکول شده و این در حالیست که یکی از مهم ترین اهداف ایجاد سامانه یکپارچه، خروج دلالان از بازار خودرو و متوازن کردن عرضه و تقاضا بود اما حالا به نظر می رسد با انصراف متقاضیان، این افراد با ورود به بازار خودرو مجدد به تقویت نقش دلالان کمک کنند.

در واقع وزارت صمت متصور بود که با سامانه یکپارچه فروش خودرو می تواند علاوه بر تحویل خودرو با قیمت کارخانه به مصرف کنندگان و جلب رضایت حداقلی آنان، سروسامانی هم به بازار خودرو بدهد و نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان را نیز تا حدودی تأمین کند اما با وضعیتی که در نوبت دهی خودروها پیش آمد به نظر می رسد این هدف نتواند به صورت کامل محقق شود.

یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند از تحقق این هدف جلوگیری کند، شرط فروش خودرو با قیمت روز است؛ بر همین اساس افرادی که موعد تحویلشان به نیمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای یک سامانه / ابهاماتی که سامانه یک پارچه ایجاد کرد

دردسرهای یک سامانه / ابهاماتی که سامانه یک پارچه ایجاد کرد