مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 09:312023-05-31پزشكي

شناسایی 1600 نوزاد یزدی مبتلا به کم کاری تیرویید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پوشش غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان در استان یزد را 100 درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون نزدیک به 1600 نوزاد مبتلا شناسایی شده است.

- ایسنا/یزد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پوشش غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان در استان یزد را 100 درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون نزدیک به 1600 نوزاد مبتلا شناسایی شده است.

دکتر محسن میرزایی در این باره گفت: بیماری کم کاری تیرویید نوزادان به وضعیتی گفته می شود که به هر علتی غلظت هورمون های تیرویید در جریان خون نوزاد کم باشد و این بیماری یکی از شایعترین علل قابل پیشگیری عقب ماندگی ذهنی محسوب می شود.

وی با اشاره به این که طرح مذکور از سال 1385 در استان یزد آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از 250 هزار نوزاد در استان یزد مورد غربالگری قرار گرفته که در این بین نزدیک به یک هزار و 600 بیمار شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

رییس مرکز بهداشت استان یزد پوشش غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان در استان یزد را 100 درصد اعلام و بهترین زمان انجام نمونه گیری بین روزهای سوم تا پنجم تولد بیان کرد.

دکتر میرزایی با اشاره به این که بیش از 200 میلیون بیمار مبتلا به اختلالات تیروییدی در جهان در حال درمان هستند، گفت: اختلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 1600 نوزاد یزدی مبتلا به کم کاری تیرویید

شناسایی 1600 نوزاد یزدی مبتلا به کم کاری تیرویید