مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-20سياسي

«آستانه» میزبان نشست دیالوگ رهبران زن آسیای مرکزی


نشست رهبران زن آسیای مرکزی با موضوع «نقش زنان در توسعه نوآوری و فناوری» در شهر «آستانه» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست دیالوگ رهبران زن آسیای مرکزی با موضوع نقش زنان در توسعه نوآوری و فناوری با حمایت سازمان ملل متحد و کمیسیون ملی در امور سیاست خانوادگی و جمعیت شناسی وابسته به ریاست جمهوری قزاقستان در شهر آستانه برگزار شد.

در سال 2023 میلادی قزاقستان ریاست این قالب منطقه ای را بر عهده دارد که فعالیت آن برگزاری رایزنی های متقابل، تبادل نظر و همکاری های عملی بین رهبران زن ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان را در مسائل مرتبط به زنان در نظر دارد.

در این نشست تنزیلا ناربایوا رییس مجلس سنای ازبکستان، رییس پارلمان قزاقستان، نمایندگان قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان، روسای سازمان های دولتی و همچنین نمایندگان سازمان های غیردولتی و بین المللی و دیپلمات های مامور حضور داشتند.

دیجیتالی سازی یکی از اولویت های ریاست قزاقستان در دیالوگ زنان آسیای مرکزی به عنوان ابزاری جدید و مؤثر برای مشارکت گسترده زنان در روابط اجتماعی-اقتصادی است.

رییس مجلس سنای ازبکستان در این نشست تاکید کرد: در نتیجه ایجاد قالب دیالوگ زنان کشورهای آسیای مرکزی در سال 2020 میلادی در کشورهای ما برای تأمین حقوق، آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آستانه» میزبان نشست دیالوگ رهبران زن آسیای مرکزی

«آستانه» میزبان نشست دیالوگ رهبران زن آسیای مرکزی